Mi a jelentősége az online közösségeknek( klánoknak, cégeknek)?

Az online játékok lehetővé teszik, hogy ne csak a PC-k virtuális intelligenciájával lehessen játszani, hanem az interneten keresztül barátokkal, vagy a világ bármely táján élő eddig ismeretlen emberekkel is.
Ez a fajta kommunikáció sok szempontból előnyt jelenthet. A közös érdeklődés a barátságokat sokkal érdekesebbé teheti. A csoporttagság utat nyithat az interneten való közös megjelenésre, LAN-partik (egy helyszínen hálózatba kötött számítógépes játék, együttlét, evés, ivás, szórakozás) szervezésére, vagy más rendezvényeken való közös programokhoz, ami által új készségek is elsajátíthatók.

Miután ezek az alkalmak lehetőséget nyújtanak saját maguk és kapcsolatteremtő készségeik fejlesztésére az online közösségek és az online barátságok a fiatalok számára nagy fontossággal bírnak.

De mindennek megvannak a veszélyei is:

a. Még ha az online barátságok a fenti előnyökkel járnak is: nem helyettesíthetik a közvetlen társadalmi érintkezést, a valódi életet! (Real Life (RL) A legtöbb fiatal tisztában van ezzel. De éppen azok a fiatalok vannak veszélyben, akiknek a valós életben nehézségeik adódnak társadalmi kapcsolataikban, például mert magányosak, kívülállók, vagy esetleg terrorizálják őket. Zavaros online barátságokra cserélik a valódi barátságokat, valós kapcsolataikat pedig elhanyagolják, leépítik.
Figyelmeztető jelnek kell tekinteni, ha az internetes „baráti” kapcsolatok javára az igazi barátságok elmaradnak!

b. Annak érdekében, hogy az online lövöldözős, akció és sport játékokat együtt játsszák, „klánoknak” nevezett online-csapatokat alkotnak a többi klán ellen, hogy így együtt győzhessenek a versenyben.
Az online szerepjátékokban (MMORPG) ezeket a közösségeket céheknek is hívják. A céhekben és a klánokban a tagok (többé-kevésbé) kölcsönösen egymásra vannak utalva. Ez pedig nyomást gyakorol a tagokra, hogy bizonyos időben illetve időnként meg kell jelenniük az interneten a közös játék miatt. Ugyanakkor az egyes klán tagok maguktól is komolyan motiváltak arra, hogy minél gyakoribb játékkal bizonyítsák a klánhoz, a közösséghez való tartozásukat. A klánoknak az egyes fiatalok játékviselkedésére való káros befolyása nem csak attól függ, hogy az illető milyen gyakran kész a játékra, hanem attól is, hogy milyen mértékben rendeli magát alá a csoport nyomásának, illetve, hogy milyen jelentőséggel bír számára a virtuális közösség elismerése.  
Fontos persze az is, hogy milyen klánhoz csatlakozott a játékos. Vannak olyan online közösségek, ahol alig vagy egyáltalán nem nehezedik csoportnyomás a játékosokra, illetve ahol elfogadható, meghatározott időben találkoznak az interneten. Más törekvő, nagyravágyó közösségek jelentős internetes jelenlétet követelnek tagjaiktól.

Túl sok idő a monitor előtt?
Az alábbi kérdések válaszait megtalálja, ha a kérdésre klikkel.

1. Aggódik, mert gyermeke naponta több órát játszik a számítógépen?
2. Számítógép-függőség: Van ilyen? A média függővé tehet?
3.  Mi teszi a számítógépes játékokat olyan vonzóvá? Mely játékokkal töltenek el szívesebben több időt a játékosok?
4.  Mi a jelentősége az online közösségeknek (klánoknak és céheknek), a számítógépes játékosok számára?
5. Problémát jelent-e, ha egy gyermek gyakran játszik erőszakos játékokkal?
6. Hogyan alakíthatjuk ki úgy a családi élet mindennapjait, hogy a túlzott számítógép-használat veszélye elkerülhető legyen?
7. Melyek a médiafüggőség tünetei?
8. Mit ne tegyek, ha a gyermekemen, a számítógép-függőség jeleit észlelem, ill. ha komoly gondokat okoz a médiahasználata?
9. Hogyan segíthetek gyermekemnek, ha komoly problémái vannak a médiahasználattal?

 

 

          Segítőhelyek gyűjteménye

 

 

   
     
 

 

 
     
     
 

 

 
     
     


 

 

 

 

 

alkoholizmus
alkoholizmus
alkoholizmus
alkoholizmus
alkoholizmus
alkoholizmus
alkoholizmus
alkoholizmus
alkoholizmus